22:a Maj

Igår (22:a Maj) Var det öppet hus i stallet, nya ridhuset skulle invigas, men först var det öppet hus. Jag och Lovisa Henriksson stog uppe vid hund och katt stallet med lilla Yosh, han var jättebra reklam pelare jättemånga barn kom och klappade och gick ner till stallet. En skitskum tjej kom fram till oss med sin katt, hon var typ punkar med lila hår och typ många piercingar. Hon bah: Min katt har aldrig träffat en häst förrut! (Men hallå, typ inga katter har det?) Vi bah: Okej. Hon kom fram med katten till Yosh huvud och Yosh nosade lite. Hon bah: Han bryr sig inte, jag hade hoppats på lite action. Får han rida? Vi bah: Öh, nä han blir nog rädd då. Sen när vi börjar snacka med någon annan sätter hon kattjäveln på Yosh's rygg! Hennes kompisar bah: Men sådär kan du inte göra. Hon bah: Ingen action här heller. Asså jävla sär HAHAH :P Hon kanske var häxa eller nåt, xD Skum va hon iaf. Vavva och Andy kom upp med Ella och Yosh tyckte inte det var kul att stå där så Vavva tyckte att vi skulle ta ner honom, vi gjorde det och gick upp och åt. Sen hjälpte vi till med ponnyridningen och lite med Mini kommitténs loppmarknad.. Sen mötte jag Pontus, en kille jag va tsm med i typ trean, haha. Jag hjälpte Alida med Jonna som skulle vara med i showen och lindade och lite sånt, sen var det inmarschen då alla hade vita byxor och svarta tröjor och hjälm förrutom lilla Alice som hade grön tröja och bruna ridbyxor, jättefint.. Sen skulle tydligen jag ge saxen till ordförandet i ridsportsförbundet som skulle klippa ett rött band, men Champis vågade gå fram till bandet, så någon annan fick klippa. Vi gick ut och så, jag kollade på hoppduellen lite, Lova vann tror jag, sprang upp och hjälpte Alida, sprang ner och kollade på Columbine och Felicia, Felicia åkte skidor efter Columbine och Coco, haha sen så bar vi in allt till mini kommitténs teater, just jag glömde att jag såg på Cissi, Lisa, Hilda och Lovisa L ' s kadrilj haha men efter teatern var det U-sek's kadrilj med Michael Jackson tema. Ja, sen skulle jag tydligen gå på festen iallafall men jag hade inga kläder så jag åkte hem till Kajsa och lånade ett par leggins, ett skärp och hennes syrras skjorta, ingen hade lagom stora skor så jag fick gå i foppa tofflor.. Jag tror vi var högljudaste bordet xD Vi såg när dom grillade hela grisarna, men när vi skulle äta va det styckat, haaha. Men det var gott men när jag skulle lägga en bit gris på Lovisa's tallrik tappar jag den i mitt glas, sen när jag tog upp den tappar jag den i min mat haha. Yummy, Alida skulle hälla upp lite cider så spillde hon skit mkt samtidigt som hon sa att jag var klumpig, :P Men men here is some pictures:

Jag, Alida och Lovisa L syns inte på bilden






Priserna från KM och allround championat, young rider och så, jga fick ett isberg (aa)




Lovisa och Yosh vid hundstallet


Lovisa och Sorbits, ponnyridning


Lovisa, Tilia, Mika, Kajsa


Jägaren





Jag lämnar saxen




Brände mig som fan

Hade faktiskt skitkul den kvällen, cyklade hem med Felicia och Sofia :D

Ha det najs


Kommentarer
Postat av: Lovisa

HAHAHAHA xD hela dan va skitkul! ;P

2010-05-24 @ 20:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0